Reka Huang Pu Ova reka ističe iz jezera Tai i prolazi kroz jezero Dianšan, deli grad Šangaj na dva dela, i kod Baidu mosta u centru grada spaja se sa rekom Vusong, i zajedno se ulivaju u Istočnokinesko more.
Stari deo grada na zapadnoj obali naziva se
Puksi, a
Pudong, na istočnoj, nazivaju Orijentalni Menhetn.
Ujutro, hiljade Šangajaca vežbaju tai či na Bandu (šetalište duž obale reke Huangpu) ili u Šangajskom parku u samom centru grada.
Slike Pudonga sam već stavila u prvom postu, ali ni Puksi nipošto nije nezanimljiv. Evo jednog lepog kratkog klipa koji prikazuje deo mešavime arhitektonskih stilova starog dela grada, zbog čega ga nazivaju ’muzejem internacionalnie arhitekture’, čisto da vas zaintrigira
http://data.travelchinaguide.com/video/ ... 287343.mp4I mapa Banda, na kojoj su prikazane te fantastične zgrade
Originalni link, da može lako da se uveća:
http://www.travelchinaguide.com/images/ ... i/bund.jpgGrad je izrastao na trgovini svilom, čajem i opijumom, danas ga smatraju za grad budućnosti i grad koji se razvija najbrže na svetu. Dugačka je lista muzeja, hramova, spomenika kulture, neverovatnih parkova i modernih zdanja u elitnom dijelu Šangaja koje bi trebalo videti tokom posete ovom gradu. Liste i prospekte osnovnih turističkih atrakcija možete dobiti svakoj turističkoj agenciji, na recepciji hotela ili na turističkim info pultovima.
UlicePutnik kaže: saobraćaj u Šangaju je... interesantan doživljaj. Preporučeno im je da ni pod kakvim okolnostima ne sedaju za volan, jer na šangajskim ulicama ne važe pravila. Čak je i prelazak ulice svojevrsna avantura, jer se automobili kreću u svim mogućim pravcima, a često i suprotno od propisanog. Što takođe važi i za pešake, bicikliste, i sva ostala moguća i nemoguća sredstva trasnporta.
Prisustvovao je neverovatnom prizoru, kako dekica od ojha godina klaj-klaj gura bicikl ukoso kroz raskrsnicu, automobili koče, trube, on ne gleda ni levo ni desno i, brzinom puža na kraju prelazi na drugu stranu i gubi se u masi...
Ali bar gradski prevoz funkcioniše solidno i može se koristiti metro, autobus ili trajekt.
Par fotki gradskih ulica i kako je grad bio ukrašen pred gregorijanski Božić, što pokazuje prilagodljivost i otvorenost ka svetu
Kad se čekirao, Putnik je krenuo u obilazak. Ovo je izgled ulica oko hotela, i usput, negde...
Ova zgrada ništa ne valja, ima rupu na sredini?
Naišao na cvećaru, a tamo...
Štand brze hrane izgleda ovako
Jeste, jeste, videli ste pačije kljunove i (švračije
) noge, žablje batake, iznutrice raznih živuljki, neke nedefinisane insekte... egzotika...
Eto, videli ste i obične ulice. Ima starih, ima novih, ima zbunjujuće mešavine stilova: tradicionalni kineski stil, zdanja iz kolonijalnog perioda, i naravno, moderna arhitektura.
Kad se sa Banda pogleda Pudong, prosto je neverovatno pomisliti da pre 1990. godine na tom mestu nije bilo ničega, samo nasip i malobrojna skladišta. A onda su počeli da grade... I to nije sve:
Kina planira da do kraja 2020 napravi po 20 novih gradova godišnje, kako bi podržala priliv ljudi u gradske sredine. Samo u Šangaju od temelja se grade devet novih satelitskih gradova, što je projekat koji je počeo pre pet godina.
U ovoj intenzivnoj izgradnji, žrtve su lokalni stanovnici, koji se raseljavaju bez pardona, i njihov način života se nepovratno menja. Tradicionalne sredine koje su rešili da sačuvaju, prilično su komercijalizovane, natrpane suvenirima i džidža-bidžama.
I istinski tradicionalni stil lagano nestaje...
Progres...
Ne rade Kinezi ovo bez plana i strategije. Još 1927. Čang Kai Šek je rekao da ’Uspon ili propast Šangaja znači preporod ili umiranje cele nacije’
Shvatili su to ozbiljno